Lochristi heeft onderhoud met directie NMBS over nadelige regeling station Beervelde

Lochristi - Het gemeentebestuur van Lochristi heeft op 1 februari een afspraak met de directie van de NMBS over de gewijzigde uurregeling die sinds 10 december van kracht is. Het gemeentebestuur doet dat na talrijke klachten van treingebruikers uit Lochristi. Het gemeentebestuur bundelde al in juli van vorig jaar, toen de nieuwe treinregeling van de NMBS werd voorgesteld, de opmerkingen van treingebruikers uit Lochristi en verstuurde die toen naar gedelegeeerd bestuurder Sofie Dutordoir van de NMBS. Lochristi kreeg toen het antwoord dat er voor Beervelde alvast een verbetering was, want dat daar nu ook treinen stoppen op zaterdag en zondag. De NMBS liet toen ook weten dat er door de nieuwe regeling ook een uitbreiding van de bediening was in Beervelde, omdat daar in beide richtingen elk uur een trein stopt. De klachten van de treingebruikers gaan echter over de gevolgen voor de treingebruikers zelf: door veel minder gunstige overstapmogelijkheden doen die veel langer over hun traject en moeten ze ook veel vroeger in Beervelde vertrekken om niet te laat te komen op school of werk. Winnaars en verliezers Omdat het op het gemeentehuis van Lochristi klachten bleef regenen, herhaalde burgemeester Yves Deswaene (Open VLD) zijn opmerkingen over de dienstregeling en vroeg hij een onderhoud met de gedelegeerd bestuurder van de NMBS. Begin februari wordt een delegatie van het gemeentebestuur ontvangen door de algemeen directeur transport van de NMBS om de klachten in detail te bespreken. “Ik besef maar al te goed dat een nieuwe treinregeling een complexe zaak is, met winnaars en verliezers”, aldus burgemeester Deswaene. “Maar de klachten die we van de inwoners krijgen, zijn van die aard dat we bleven aandringen op een onderhoud."

bron : HET NIEUWSBLAD / Gisteren om 10:16 door Rudy Tollenaere

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.

Beperkte HTML

• Toegelaten HTML-tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.